„Nauka to podróż, która trwa przez całe życie.
Dla otwartych umysłów świat jest pełen pytań, na które warto poznać odpowiedzi”
Jim Stovall.
W naszej szkole pedagogiem specjalnym jest Pani mgr Katarzyna Kołodziejak i Pani mgr Agata Stelmach
Godziny pracy pedagoga Katarzyny Kołodziejak:
PONIEDZIAŁEK 7.40 – 9.40
WTOREK 7.40- 10.40
CZWARTEK 7.00- 16.00
Godziny pracy pedagoga Agaty Stelmach:
PONIEDZIAŁEK 11.30-15.30
ŚRODA 15.20-16.20
CZWARTEK 14.30-16.30
Do zadań pedagoga specjalnego należy:
1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z
rozpoznawaniem indywidualnych potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz
możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia ich mocnych stron,
predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu,
2. Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
3. Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego
i środków dydaktycznych dla uczniów – odpowiednich ze względu
na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości
psychofizyczne dzieci.
4. Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji
Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego i
Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia
5. Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów
w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub
trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń .
6. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy
z uczniem.
7. Dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb
rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości
psychofizycznych,
8. Dobór metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb
uczniów.
9. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, nauczycielom,
rodzicom.
10. Współpraca w zależności od potrzeb z innymi podmiotami np.: Poradnią
Psychologiczno-Pedagogiczną, GOPS, Sądem Rodzinnym itp.
11. Przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia
zawodowego nauczycieli szkoły.
12. Monitorowanie dokumentacji uczniów tworzonych przez wychowawcę
w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej.